Black Diamond - historia i filozofia marki
„Nasz etos jest zakorzeniony w idei, że styl, w jakim osiągane są cele, jest tak samo ważny jak ich osiągnięcie, i dotyczy to zarówno naszej działalności, jak i aktywności na świeżym powietrzu”. Takie motto możemy przeczytać na oficjalnej stronie Black Diamond. Już po tym jednym zdaniu widać, jak ważną misję i wizję wytyczyła sobie ta firma outdoorowa. Jesteście ciekawi, jak ją realizuje? To zapraszamy do czytania.
Po pierwsze standardy
Marce Black Diamond udało się połączyć innowacyjne podejście do produkowania sprzętu wspinaczkowego z wyjątkowym podejściem do prowadzenia firmy - takim, które wspiera ochronę przyrody szczególnie gór, skał i kanionów, a jednocześnie minimalizuje wpływ na środowisko. Zarówno przedsiębiorstwo jak i jego partnerzy oraz dostawcy są zobowiązani do przestrzegania najwyższych standardów odpowiedzialności społecznej i środowiskowej. Przykład? Fabryka Blizzarda w Austrii, w której produkowane są narty dla Black Diamond. Frima stworzyła ambitny plan związany z neutralnością węglową. Blizzard wyprodukował ponad 730 MWh energii słonecznej, co jest odpowiednikiem 286 ton CO2 lub 959 posadzonych drzew! A to dopiero początek ich eko-działań.
Po drugie recykling
Jak wykorzystać recykling w codziennym funkcjonowaniu firmy? Black Diamond znalazło na to kilka sposobów. Z jednej strony przedsiębiorstwo kupuje tekturę zawierającą średnio 35% materiału pochodzącego z recyklingu poużytkowego, a z drugiej samo zajmuje się przeróbką odpadów wtórnych. Centrum Dystrybucyjne odpowiedzialne jest za utylizację i ponowne wykorzystanie toreb foliowych, produktów kartonowo-papierniczych i aluminium. Podobny proces dotyczy złomu metalowego i nadmiaru kartonów z zakładu produkcyjnego w Salt Lake City. Te wszystkie działania pozwoliły zaoszczędzić 1,67 ton CO2.
Po trzecie materiały
Innowacje, design i ekologia – tym kieruje się firma przy doborze odpowiednich materiałów i przy procesach produkcyjnych. Jak udaje się połączyć te trzy wytyczne? Zobaczcie sami.
Odzież oraz uprzęże wykonywane są z materiału o standardzie Bluesign ®. Certyfikat ten przyznawany jest końcowemu produktowi tylko wtedy, gdy wszystkie etapy produkcji odpowiadają określonym standardom, a wyrywkowe kontrole, np. fabryk, przebiegają pomyślnie.
A co z puchem i wełną? Firma pozyskuje wszystkie materiały pochodzenia zwierzęcego z gospodarstw, w których zwierzęta były traktowane w sposób humanitarny i tam, gdzie był wprowadzony Responsible Down Standard. RDS ma na celu zapewnienie, że puch i pióra pochodzą od zwierząt, które nie zostały narażone na żadne niepotrzebne cierpienie i stres. Natomiast wełna pochodzi od dostawców, którzy nie wykonują mulesingu, czyli bolesnych zabiegów chirurgicznych dla owiec. Dzięki tej certyfikacji wiemy, że puchowe kurtki czy wełniane bluzki od Black Diamond są ‘cruelty free’.
Po czwarte innowacje i jakość
Firma Black Diamond opracowała i opatentowała technologię blokowania kijów FlickLock. System zewnętrznego blokowania kijów jest niezwykle niezawodny, niewrażliwy na działanie zewnętrznych warunków atmosferycznych oraz możliwy do przeprowadzenia jedną ręką, w niezwykle szybki i precyzyjny sposób. Jednak to nie koniec innowacji. Przedsiębiorstwo cały czas szuka nowych rozwiązań technologicznych. Tak powstały lekkie, wydajne i energooszczędne latarki czołowe. Na uwagę zasługują również uprzęże wspinaczkowe, które są tworzone osobno dla kobiet, mężczyzn i dzieci. W ten sposób gwarantują idealne dopasowanie do postury użytkownika.
Black Diamond udowadnia, że można łączyć dobrze prosperujący biznes z dbaniem o przyrodę: „Uważamy, że naszym obowiązkiem jest nie tylko dostarczanie najlepszego sprzętu, ale także minimalizowanie niekorzystnego wpływu na środowisko”. Z głębi serca podpisujemy się pod tymi słowami i oczywiście zaopatrujemy nasz sklep w produkty Black Diamond. Wszystko po to, abyście mieli nieograniczony dostęp do świetnej jakości sprzętu od marek, które myślą nie tylko o zarobku.