Sklep górski e-pamir - internetowy sklep turystyczny
Facebook Opineo

Patagonia

ilość znalezionych towarów: 70

Patagonia to amerykańska marka, która działa już na rynku ponad 40 lat. Jej historia zaczęła się w 1973 r., kiedy Yvon Chouinard postanowił połączyć swoją miłość do wspinaczki i dzikiej natury z życiem zawodowym. Stworzył więc firmę, która w z czasem stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych w branży odzieży outdoorowej. Długo zastanawiał się jak nazwać swoją markę, aż padło na "Patagonia". Wybór był nieprzypadkowy - nazwa świetnie brzmiała we wszystkich językach i uruchamiała skojarzenia związane z podróżą, przygodą oraz dzikimi górami.

Początki nie należały do najłatwiejszych. Rozwój firmy wymagał ogromnego zaangażowania i wkładu pracy. Zaledwie cztery lata po starcie, Patagonia zatrudniała już 16 pracowników. Stanowisko dyrektora generalnego zajmowała wówczas Kris McDivitt, która świetnie odnajdowała się w roli głównodowodzącej. W tym czasie Yvon starał się odnaleźć pasujący do swoich wizji model biznesowy. Bardzo istotnymi dla niego kwestiami były: prowadzenie firmy według swoich przekonań, poszanowanie dla środowiska naturalnego oraz uszanowanie lokalnej kultury. Wertując dostępne materiały i analizując przypadki innych przedsiębiorstw znalazł przydatne wskazówki. Szczególnie upodobał sobie firmę Esprit, kierowaną przez Douglasa i Susie Tompkins, która stała się inspiracją.

Lata 70-te przyniosły firmie spore zmiany. Stery zostały przekazane Kris McDivitt. Decyzja o przekazaniu firmy wywołała spore zaskoczenie w branży. Śmiałe posunięcie przyniosło jednak wymierne korzyści i pozwoliło na rozwój marki. Kolejne lata poświęcone zostały na udoskonalanie produktów oraz pracę nad najbardziej optymalnymi technologiami produkcji. Wszystko to z korzyściami dla środowiska naturalnego. Standardy proekologiczne od samego początku były bardzo istotną kwestią dla Patagonii. Badany był wpływ każdego produktu na przyrodę, a wyniki pozwalały zminimalizować negatywne skutki. Można powiedzieć, że Patagonia była pionierem "ekologicznej odzieży". Równolegle z tymi działaniami, część dochodów firmy była przekazywana na działalność na rzecz środowiska.

Ekologiczna ścieżka którą od samego początku podążała Patagonia odcisnęła się również na stylistyce i wzornictwie odzieży. Kroje, kolory, jakość materiałów - to wszystko tworzy spójny obraz. Ochrona środowiska nie oznaczała zacofania technologicznego - wręcz przeciwnie! W 1991 roku rozpoczęte zostały badania nad analizą cyklu produkcyjnego tkanin takich jak: wełna, bawełna, poliester czy nylon. Zaraz po opracowaniu tkaniny polarowej wyprodukowanej w całości z plastikowych butelek, Patagonia jako pierwsza marka outdoorowa wypuściła uszyte z niej ubrania. Pięć lat później podpisane zostało zobowiązanie, że wszystkie bawełniane produkty będą wytwarzane wyłącznie z jej organicznej wersji. Eko rozwój był wielotorowy. Już w 1999 Patagonia wykorzystywała energię, która pozyskiwana była w 100% ze źródeł odnawialnych. W 2005 roku firma wdrożyła program Common Threads, który dawał możliwość zwrotu używanej odzieży marki Patagonia, a ona była przetwarzana na nową. Dwa lata później firma dołączyła do prestiżowych marek o standardzie Bluesign®. Wprowadzenie Common Threads Initiative w 2011 roku było kolejnym korkiem ekologicznego rozwoju. Otóż Patagonia wprowadziła system opierający się  „umowie” pomiędzy klientem a marką, która bazowała na zasadzie „pięć R” czyli reduce( redukować), repair (reperować), reuse (wykorzystać ponownie), recycle (poddanie recyklingowi) oraz reimagine (wytworzenie na nowo).

 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel