Sklep górski e-pamir - internetowy sklep turystyczny
Facebook Opineo

Scarpa

ilość znalezionych towarów: 21

Scarpa to włoska firma, która została założona już w 1938 roku. Dwoma filarami, na których opiera się wizja firmy, które rozwijane są równolegle są: innowacja i tradycja. Połączenie tych właśnie cech, niejednokrotnie uznawanych za wykluczające się, sprawia, że co roku Scarpa wypuszcza udoskonalone modele butów, zostając w dalszym ciągu rodzinnym interesem.

Główna siedziba oraz fabryka usytuowane są, niezmiennie od momentu powstania w tym samym północnowłoskim regionie, w którym zrodziła się marka. Usytuowanie to zresztą nie było przypadkowe. Asolo w regionie Montebelluna od dawna znane było jako zagłębie wytrawnych rzemieślników fachu obuwniczego. Założycielom Scarpy przyświecała dlatego idea połączenia umiejętności szewców i sławy ręcznie szytego obuwia z regionu pod wspólnym szyldem SCARPA - Società Calzaturiera Asolana Riunita Pedemontana Anonima.

Rozwój firmy nierozerwalnie połączony jest z postacią Luigi Parisottiego, który wraz ze swoimi braćmi ostatecznie wykupił firmę i przekształcił ją w rodzinny biznes. Jego związki z rynkiem obuwniczym były od zawsze bardzo silne. Jego przygoda z butami zaczęła się w 1940 roku, kiedy to mając 11 lat zaczął przyuczać się do zawodu szewca, oczywiście w okolicy Asolo. W 1942 zaczął pracować dla Scarpa. Od samego początku, Parisotto fascynował się procesem ręcznego wytwarzania obuwia. Mając działalność, którą prowadził z braćmi potrafił sprzedać do 15 par ręcznie robionych butów na dzień! Sprzedawane były zazwyczaj lokalnym rolnikom, którzy poszukiwali butów zarówno wygodnych, jak i wyjątkowo wytrzymałych.

W roku 1956, Parisotto oraz jego trzej bracia, ze wsparciem reszty rodziny zgromadzili wystarczające środki pieniężna i zaoferowali wykupienie Scarpy. Propozycja została przyjęta, dzięki czemu pod ich kierownictwem biznes zaczął dynamicznie się rozwijać. Objął on 17 specjalistycznych sklepów obuwniczych, a także odnotował rozszerzenie produkcji do 50, 60 par dziennie. Wczesne lata pięćdziesiąte sprawiły, że Włochy usłyszały o Scarpie. Zasięg marki zaczął się rozszerzać, przyciągając klientów z wielu innych części kraju.

Scarpa była jedną z pierwszych firm, która zauważyła rosnące potrzeby rynku pod kątem rozwijającej się gałęzi turystyki górskiej i kultury wspinaczkowej. Zaczęto zatem skupiać się na opracowaniu obuwia, które sprosta wymaganiom stawianym przez sportowców. Innowacyjne rozwiązania w połączeniu z legendarną wytrzymałością marki zachęciły wielu górskich eksploratorów do wyboru butów Scarpy. Praktycznie w jedno dziesięciolecie marka urosła do tego stopnia, że zaczęto eksportować obuwie Scarpy do Stanów Zjednoczonych.

Ciągłe poszukiwanie optymalnych rozwiązań pozwoliło na opracowanie wielu zaawansowanych technologicznie butów. Rozszerzały się również dziedziny zainteresowań Scarpy. W ofercie zaczęły pojawiać się buty do ski alpinizmu oraz zupełnie innowacyjne plastikowe skorupy. Buty Scarpy stały się absolutnym hitem. Używane były przez wielu z topowych wspinaczy wysokogórskich i eksploratorów. Można je było zobaczyć zarówno w Himalajach, jak i na Antarktydzie. Z czasem zostały zaadoptowane również przez włoską, amerykańską, francuską i hiszpańską armie, do użytku w ekstremalnych warunkach.

    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
    Zamknij
    pixel